onsdag 30 november 2011

51 lussekatter är borta


Av mina 51 lussekatter som jag bakade igår återstår .....
ett tomt kakfat.

Visserligen tog jag med 16 lussekatter till Maria på jobbet men det fanns några påsar kvar hemma.
Max gnällde över att han ätit tre stycken, gubben fick två, jag provsmakade en och Maja har inte yttrat sig än.  Men jag vet vem som är boven i dramat. Nämligen, "Gottegrisen utan stopp", Magda.

Måste erkänna att jag är ganska ilsk. Känns lika kul att baka som att städa. Totalt meningslöst. Spelar ingen roll ur mycket kraft jag lägger in för det ser ändå ut som kaos. Eller som nu att allt äts upp med en gång.

Maria var glad i alla fall. Hon sprang med jämna mellanrum upp till köket och värmde lussekatt i micron. Hon erkände att det var en av hennes laster. Nja, hon bjöd bort en hel del också till de andra som jobbade kvällen.
Glädjer mig att hon gillade mitt test.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar