tisdag 8 november 2011

Fläskfilé i dragonsås



Magen värker. Jag dricker vatten så jag kommer drömma mardrömmar. Usch, jag som brukar ha problem med att dricka tycker detta är jobbigt. Men "Drick rikligt med vatten" stod det i råden från sjukhuset. Usch!

Idag blir det fortsatt med kokt kyckling och ris för mig. Men jag  kryddar med dragon eftersom familjen ska få det i sin mat.

Denna rätten är snabb och enkel. Går utmärkt att servera med pasta eller ris också. 

I morgon blir det enbart klar flytande föda för mig. Det funderar jag ännu på vad det ska kunna vara.

2 fläskfilé
2 dl creme fraiche 
5 dl grädde
2-3 msk chilisås
2 msk soja
2 msk senap
2 msk dragon
2 vitlöksklyftor
2 krm svartpeppar

Skär fläskfileén i medaljonger.
Platta ut något och bryn.
Ta upp medaljongerna från stekpannan.
Vispa ihop ingredienserna till såsen  i en gryta.
Koka upp och låt sjuda några minuter.
Lägg ner köttet.
Låt det bli varmt.

Servera med kokt potatis och stekta grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar