onsdag 16 november 2011

Smärt "fri"

Igår vaknade jag och kände direkt att njurarna inte värkte. Gallan kände jag mola lite men inget alltför jobbigt. Tog det ändå försiktigt med mat och dryck.

Idag känns det ännu bättre. Så otroligt skönt.

Det tog lite tid att komma tillbaka. Hade inte trott att min kropp skulle reagera så. Men som sköterskan sa så måste jag acceptera att min kropp inte är så stark som jag försöker inbilla mig.

Det är jobbig tanke. Jag vill inte vara sjuk, jag vill inte känna mig svag och orkeslös. Om jag vägrar lyssna på min kropp så orkar jag kanske lite till.

Men innerst inne vet jag att jag bara lurar mig själv. Min förnekelse gör det bara värre.

Måste nog acceptera att jag inte är frisk.

2 kommentarer:

  1. Här är en till som försöker lura sig själv. Men det slutar bara med att det blir sju resor värre. "vissa saker måste man bara lära sig att acceptera" sa psykologen...och att det får ta TID de dagar man inte kan göra så mkt samt att inte ta ut sig de dagar man kan. Så lätt för andra att säga...
    Mina leder gillar inte kylan och nu ser det snöigt ut över havet dessutom. Kan vi hoppa till mars månad direkt? ;)

    SvaraRadera
  2. "vissa saker måste man bara lära sig att acceptera" sa psykologen.

    Jo, jag vet. Det är lätt att säga men svårare att göra. Precis som vi diskuterade om att det är lättare att peppa och vara logisk/förståndig när det gäller någon annan. Svårare när det handlar om en själv.

    Jag tycker vi hoppar direkt till april/maj. Eller så går vi i ide.

    Kramar. Försiktiga men hjärtliga.

    SvaraRadera