måndag 21 november 2011

Snabba puckar

Från det att jag i lugn och ro står och steker pannkakor till det kaos som plötsligt inträffar är det bara sekunder.

Magdas fula ord som varje morgon flyger likt pilar in i mitt hjärta får Max att se rött.
Han är fysisk och om han slog henne eller om han bara tog tag i henne hårt får vi aldrig veta. Båda personer upplevde händelsen på sitt sätt. Resultatet blev en arg Magda som svarade mina försök att få henne till skolan med ett berömt finger.

Max åker till skolan. Jag ringer Magdas assistent och förvarnar om sen ankomst. Jag vet att det är lönlöst försöka resonera med Magda.

Det tog 30 minuter för henne att lugna ner sig så pass mycket att hon kunde ta medicinen.

Nu har jag precis lämnat henne i skolan och jag hoppas att morgonens kaos inte påverkar resten av dagen.

Det är aldrig lugnt i mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar