tisdag 1 november 2011

Kaffestriden fortsätter

Nu är det igång igen. Ska vi köpa kapselmaskin eller inte? Nu kokar vi kaffe i kittell på spisen. I min "Vissla Johanna".

Jag stod på Maxi förra veckan och höll i en Tassimo. Röd. Självklart. Men när jag stod där och funderade slog det mig hur mycket skräp det blir. Hur dyrt det blir. Så jag ställde tillbaka förpackningen.

I helgen hade jag en liten fågel (Maja) viskande i örat. "Latte med lite karamell, Latte med lite karamell."

Och nu kommer gubben. Han har varit och hjälpt min lillebror med elementrörsdragning och då har han druckit Tassimokaffe.

- Om man skulle köpa en sådan maskin. Latten är ju så god.

Hm, börjar bli som diskussionerna om hundinköp. Jag blir i minoritet och får böja mig.

Kaffekriget fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar