måndag 7 november 2011

Subway åt familjen

Idag har jag gjort det enkelt för mig. Eftersom tjejerna skulle in till Kristianstad för att klippa sig så gick vi inom Subway.
Ibland är nödlösningar ett måste och Subway känns för mig okej. Speciellt idag när jag varit sängliggande större delen av dagen och själv inte får äta annat än min dietkost.

Innan klippning besökte vi Teapot. Tjejerna åt kladdkaka med grädde och morotskaka. Själv drack jag Cocoste.

Vi brukar alltid försöka besöka Teapot när vi är i Kristianstad. Stället har blivit lite av ett stamställe för hela familjen. Jag rekommenderar verkligen Teapot med deras enkla stil. Tre dagar i veckan, torsdag-lördag, serverar de också soppa. På torsdag är det kantarell- och champinjonsoppa. Jag har bestämt mig för att gå dit och fira att röntgen är avklarad.

Själv fick jag nöja mig med kycklingfile kokt i buljong och curry. Kokt ris till det.


Visst ser min mat trist ut?

5 kommentarer:

  1. Jag gillar SubWay, tycker deras mat är god och man ser ju att den är nygjord. Jag är lite tråkig och tar tyvärr alltid samma Steak&Cheese galet god. Vilka favoriter har ni?

    Jag hoppas att allting går bra för dig Lotta. Njut väl av soppan som lät helt fantastisk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gubben kör på samma som du eller Subway club. Idag fick han Steak med den nya starka osten. Tjejerna brukar dela på grillat kycklingbröst. Max gillar balkong och skinka. Jag varierar mig.

    Tack, jag ska verkligen njuta av att äta "riktigt" igen. Tänker på alla som har problem med kosten och måste äta begränsat.

    SvaraRadera
  3. Gud så tråkig jag är egentligen. Jag MÅSTE prova ngt nytt nästa gång. Men steaken är ju galet god särskilt med den starka osten. :)

    Usch ja, stackars alla som måste hålla igen och äta enkelt. Hoppas du mår bättre snart Lotta!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Några dagar klarar man väl en diet men att i över en månad undvika all laktos var INTE kul. :( Jag hade nog hellre ätit din "tråkiga" kyckling om jag fått mjölk till än en finmiddag utan...
    Lycka till på torsdag! Vi kanske ska ses i stan? Jag är ju också där inne den dagen ;)

    SvaraRadera
  5. Jo, inte ska jag klaga över trist mat några dagar. Det finns de som har det mycket värre. Under längre period.

    Jag fick inte dricka någon mjölk till.

    Det konstiga är att jag inte känner något sug efter kaffe. Trodde jag skulle suckta efter en god latte. ;D

    Jag kanske får bjuda dig på lunch? Hör av dig om du vill och orkar. Kram

    SvaraRadera