onsdag 30 november 2011

Stora hål i börsen



Var idag dags att fylla på familjens medicinskåp. Eftersom vi är några stycken som äter olika mediciner så brukar det vara ganska dyrt att hämta ut allas medicin. Men idag slog jag nog rekordet.

Som tur är går barnen fortfarande på samma högkostnadskort så efter något uttag så har vi gratis medicin. Annars hade jag inte kunnat klara av detta ekonomiskt. Bävar för den dagen Max fyller 18 och jag ska behöva betala för fyra högkostnadskort istället för tre.

Max medicin gick på 1740,80 kronor och min på 588,25.

Tydligen hade det blivit fel när bup skrev ut medicin till tjejerna för det hade bara varit ett uttag. I vanliga fall brukar det vara tre uttag.
Kanske tur det för då hade det blivit lite pengar till att betala.
Behöver inte oroa mig för att stå utan medicin för det finns lite till i deras låda. Har redan kontaktat bup och nya recept är på väg. Pust!

Eftersom jag fick köpa lite fluor och annat som Max och Magdas tandläkare rekommenderade så gick apotekskalaset på 2503,05 kronor.

Voje, vojne, voje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar