måndag 14 november 2011

Gardiner

Min underbara trotjänare

Max försvann ut på byn. Maja har åkt buss till dansen. Gubben och Magda sitter framför tv:n.
Själv sitter jag i köket och syr gardiner till Viggo.
Mitt älskade "barnbarn" har ett väldigt smalt fönster i sitt rum så det blir två smala längder. Har inte riktigt bestämt mig för om det ska vara hällor eller enkel kanal. Får fundera lite till.
Tyget har Linda köpt på IKEA. Tror att Viggo faktiskt har sängkläder i samma mönster.

Det blir lite tyg över så jag ska fundera på vad jag ska göra med det. Kuddar är kanske inte det man först tänker på till en 3-årings rum. Något ska jag nog hitta på. Annars får jag spara det för framtida bruk.

Behöver ta mina micropauser för att orka men nu återvänder jag till symaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar