måndag 21 november 2011

Måndag igen

Nu är det måndag igen och jag står vid spisen och steker Amerikanska pannkakor. Igen. För mig börjar det bli lite enformigt. Jag vill sätta lite piff på pannkakorna. Smaksätta med något annat. Kanske lite frukt eller bär. Men icke. Ungarna vill ha sina pannkakor på samma gamla vanliga sätt.
Förändringar är inte något som gör hem hos mina älsklingar. Överhuvudtaget är förändringar jobbigt om man har adhd.

Då kanske du säger: - Jag har också problem med förändringar. Då kanske jag också har adhd.

Men en person med adhd reagerar på sina problem på ett helt annat plan än med vanlig oro. Det blir verkligen tilt i hjärnan. Deras reaktion är på en helt annan nivå än "normalt".

Förändring av Amerikanska pannkakor är inte en så viktig sak att jag behöver starta krig. Jag försätter att steka Amerikanska pannkakor och gör ungarna nöjda och mätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar