söndag 13 november 2011

Fars dag

Idag är det fars dag och svärmor har bjudit hem alla sina barn. De är förutom min gubbe fyra stycken till. Min äldste svåger bor i Vingåker så han kan tyvärr inte komma. Med respektive och alla barnbarn blir det massor av folk. Men hos mina svärföräldrar finns det det alltid plats.

Svärmor bjuder alla på smörgåstårta.

Eftersom jag inte firar Fars dag stannar jag hemma. Just nu vet jag inte om jag ska laga någon mat åt mig själv. Hittills idag har smoothies fungerat bra. Sitter nu med en kopp kaffe och hoppas att smärtan inte ska komma tillbaka.

När jag sitter här med mitt kaffe tittar jag ut över gräsmattan. Solen har sakta tinat upp nattens frost. Det har i natt varit runt 2,5 minus grader. Nu är det nog ingen återvändo. Vintern kommer. Jag bävar. Kyla är inte min kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar