torsdag 17 november 2011

Det kom ett brev . . .

Igår kom det ett brev med posten adresserat till gubben. Brev från Sveriges Radio fick mig att fundera.

Tv-licensen kommer ju i mitt namn var en korkad tanke som slog mig.

Gissa om jag var nyfiken.

Det visade sig att gubben är utvald att sitta i juryn till Svensktoppen. Han som bara lyssnar på radio i bilen. Klart åsikter om musik har han. Och nu får han lov att uttrycka sina åsikter i fyra veckor.
Blir till att lyssna in sig på låtarna. Tur att det finns webbradio.

3 kommentarer:

  1. *s* Va kul! Hur fick han det erbjudandet? Hur kul som helst!

    SvaraRadera
  2. SIFO ringde för många år sedan. De frågade honom efter undersökningen om han var intresserad an att vara med i flera. Så han registrerade sig. Men eftersom frågorna kommer på min mail är det oftast jag som svarar. ;-)

    SvaraRadera
  3. Det var nog lite luddigt. :D Det är alltså SIFO som hjälper SR med att välja ut jurygruppen. Anledningen är att de vill ha spridning både geografiskt och åldersmässigt.

    SvaraRadera