söndag 1 mars 2015

Frukost och lunch

Jag försöker verkligen acceptera att jag inte orkar. Att min kropp inte vill lika mycket som min hjärna vill. 

Igår hade jag ondare än på länge. Jag växlade mellan att gråta och skälla på gubben. Försökte verkligen att bita mig i tungan. 

Natten har varit jobbig och jag tror att jag någonstans i mörkret, tappade bort min kämparglöd. Måste hitta tillbaka till orken och viljan. 

Det är söndag och städdag men gubben har fått åka till jobbet. 

Max har åkt till flickvännen och Magda har sovit hos kompis. 

Maja tog i iallafall hand om diskmaskinen men hon har mycket skolarbete. 

Själv har jag orkat byta sängkläder och startat två tvättmaskiner. Efter det värker armarna och kroppen så mycket att jag bara gråter. 

Ska försöka orka laga mat till gubben kommer hem. Hoppas jag lyckas. 

Varför ska jag hela tiden känna så mycket skuld och skam över att jag inte orkar? Jag valde inte detta. Jag ville inte detta. 


Frukost:
2 dl naturell sojagurt
1 dl mandelmjölk
1 äpple
1 päron
1 tsk kanel
lite färsk ingefära (mald ingefära funkar)

Skala äpple och päron.
Dela i mindre delar.
Mixa sojagurt, mandelmjölk, frukt och kryddor.
Servera direkt med sugrör.



Lunch:
Skiva och stek halloumi.
Lägg babyspenat och alfalfagroddar på en tallrik och placera halloumi över.
Servera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar