tisdag 31 mars 2015

Vilken dag

Oj, vilken dag det blev och oj, vad jag är slut.

Har kommit underfund med att jag gillar väldigt mycket de dagarna när jag kan åka till jobbet klockan 12. Förmiddagarna när jag lämnar hemmet 8 är mycket jobbigare. 

Idag var det en klockan 12 dag och det gör mig faktiskt inget att jag har nästan 8 mil att köra. Det finns alltid något intressant på radion. 



Efter jobbet var det att åka nästan 12 mil för att komma till styrelsemötet där jag fick gå igenom förra årets ekonomi. 

Eftersom Maja också sitter med i samma styrelse var hon med och när styrelsemötet var slut beslöt hon att den nya galleriadelen på Galleria Boulevard i Kristianstad skulle besökas. 


Var skönt att slippa alla människor och kunna titta vilka butiker som fanns. Det hade visst varit väldigt mycket folk som besökt gallerian sedan invigningen förra veckan. 
Givetvis var inga butiker öppna så sent men det var bara bra. Har ändå inga pengar att shoppa för men titta kan man alltid.

Butikerna har punktskrift eller braille på namnskyltarna


Sen var det bara att köra fyra mil hem. Skönt att komma hem. 

Max hade som uppgift att laga mat idag och han hade gjort stuvade makaroner och stekt falukorv. Han behövde inte laga lika mycket mat som vanligt eftersom varken jag eller Maja var hemma.

Gubben berömde honom och sa att maten var god. 

Har inte gjort särskilt mycket idag egentligen men är helt slut. 

Imorgon blir det en lugnare dag. Har pappersarbete att göra både till jobbet och mitt ideella engagemang. Sedan ska jag faktiskt anmäla mig till två korta kurser och undersöka möjligheten till ytterligare en kurs. 

Men nu blir det John Blund. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar