söndag 1 mars 2015

Mysteriet med den tomma toarullen

Sitter på toaletten och upptäcker att toapappret är slut.

Igen!!

Efter lite högljutt påkallande av uppmärksamhet lyckas jag få kontakt med Maja som kommer med ny rulle.

Jag är inte ute efter att hitta en syndabock att skälla på. Jag vill bara korrigera ett felaktigt beteende. Tar man det sista på rullen sätter man dit ny eller talar om att pappret är slut.

Så jag frågar Magda om det var hon som tog sista toapappret men hon förnekar det.

- Jag gick på toa uppe.

När gubben kommer hem från träningen frågar jag honom.

- Nej! Jag har inte varit på toa.

Jag frågar Maja som blir väldigt förnärmad. Visst vet jag att hon hade ställt dit en ny rulle men alla kan bli distraherade eller glömma.

Konstigt! Jag vet att det var kvar på rullen när jag sist var på toa.

Återstår alltså att antingen Alfons eller Rex använt det sista på rullen. Tänk vad bra. Vi har en hund och en katt som kan använda toaletten och spola. Fantastiskt!

Jag avskyr lögnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar