fredag 26 juni 2015

19 dagar



Vilken härlig dag på jobbet det blev. Härliga kunder som fick energin att växa. Solen har äntligen kommit. Vinden lade sig lite under eftermiddagen.

Idag var sista dagen på mitt långa arbetspass. 19 dagar i rad har jag jobbat. Visserligen har några dagar varit halvdagar men igår jobbade jag faktiskt 10 timmar eftersom jag fick börja tidigare och slutade senare.

Trodde jag skulle vara tröttare. Trodde jag skulle må sämre men det är okej. Visst, jag äter full dos av alla mediciner. Även de som jag försökt sluta med.

Nu får jag två dagar ledigt. Ja, ledigt och ledigt. Så ledig man kan vara med familj och hem. Jag ska i alla fall inte åka iväg till något jobb.

Har lovat Maja att jag ska ligga i sängen med henne och se ett avsnitt av OUAT. Eller kanske två.

Just nu känner jag att jag bara vill lägga mig och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar