måndag 22 juni 2015

Kyckling Grön Curry och Vegan wok



Denna vecka jobbar Max 5.45 - 14. Eftersom gubben jobbar till 16 (förutom idag då han jobbar över) och jag jobbar till 17 med 50 minuters hemfärd så fick Max i uppdrag att fixa mat. Eller snarare var det han och Caroline. Men Max bestämde maten.

Thai kyckling grön curry hade han bestämt att det skulle vara. De tog med sig Maja till affären och handlade det som behövdes.

Max frågade om de skulle laga något till mig men jag tyckte att det räckte med att de lagade mat till alla andra. Däremot ville jag att de sparade lite grönsaker som jag kunde använda.

Vegansk mat är väldigt snabblagad. Så jag delade zucchinin lite mer, strimlade en halv lök samt en tomat och stekte upp det tillsammans med de broccolibuketter som de lämnat kvar. Tänk, de hade använt hela stammen. Vad glad jag blev. Det är så onödigt att kasta stammen. Den är god den också. Lite tunna strimlor eller skivor bara.

När jag tyckte att grönsakerna var färdiga tillsatte jag lite japansk soja och lite kinesisk soja. Ibland vill jag använda den ena, ibland den andra och ibland båda. Beror på vad jag känner för. Smakerna är så olika.

Lite iMat från Oatly för att få lite sås och sedan kastade jag ner några överblivna nudlar.

Det blev till morgondagens lunch också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar