torsdag 11 juni 2015

Första "riktiga" kontorsdagen



Igår var min första "riktiga" kontorsdag på kansliet. Satte tänderna i bokföringen och jag måste erkänna att jag fick smått panik vid något tillfälle.

Det är inte lätt att ta över efter någon annan. Det är inte lätt alls att veta hur någon annan tänkt. Speciellt inte när man saknar alla papper och allt underlag.

Jag gjorde mitt bästa och kände mig lugn när jag gick men i bilen hem hann jag tänka och fick återigen panik.

För mig var det bara snabbt hem för att hämta Maja och studentpresenten. Sedan bar det av till firande med Max flickvän. Roligt träffa hennes mamma och övriga släkt. Skäms lite över att Max och Caroline snart varit tillsammans i ett år och jag har inte träffat hennes mamma förrän igår. Hoppas vi kan råda bot på det i sommar. Kanske vi får tid att bjuda hem dem på grillning. Just nu känner jag lite oro över hur allt ska fungera i sommar med tanke på alla mina jobb.

Idag går Maja som sommarlov och imorgon är det Magdas tur. Det blir splittrat när barnen går i olika skolor. Vi får fira sommarlovet med någon efterrätt på fredagskväll.

Nu är det dags att göra mig i ordning för ytterligare en kontorsdag. Idag ska jag tackla tidrapporter, reseräkningar och övriga utlägg.

Ska bli intressant och se om det finns något hår kvar på huvudet ikväll.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar