måndag 22 juni 2015

En månadslön innestående

Jag är så glad och tacksam för jobben jag har fått. Jag får göra saker jag älskar på tre olika ställen. Jag får växa som människa och lära mig nya saker. Men det finns en sak som gör mig ledsen.

Att börja jobba efter stämpling betyder en månad utan pengar. Typiskt att den månaden infaller samtidigt som sommarlovet.

Magdas ledsna blick när jag förklarar att jag inte har råd att köpa ett sommarbusskort. Majas besvikelse när jag berättar att vi måste skjuta på vår sommartripp.
Gubbens suck när jag förklarar att färg till huset får vänta. Viktigare är att det finns mat på bordet.

Vi har haft det tufft när jag har stämplat. Svårt att få pengarna att räcka till. Gissa då hur det kommer att bli utan ersättning alls.

Snälla! Inget mer som går sönder nu. Inte fler stora utgifter. Låt oss bara ha så vi klarar oss utan att hamna hos fogden och blir mätta varje dag. I juli, när lönen kommer, har jag lovat att jag ska gottgöra.

Magda får inget sommarbusskort men jag lovar att vi ska åka till Öland som vi har sagt. Håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar