måndag 29 juni 2015

Måndag i ny vecka


Idag försvann dagen på jobbet fortare än kvickt. Vi jobbade med papper och bokföring. Plötsligt var klockan 15 och min kollega slutade. Jag förstod inte vart dagen tagit vägen.

Inget kaffe, ingen lunch. Inte ens toabesök.

Kul att man har så trevligt på jobbet att tiden rusar iväg.

När min kollega slutat fortsatte jag ett tag till med papper men insåg att hjärnan inte fungerade längre. Så jag beslöt att åka hem 16.20 istället för 17.


När jag kom hem hade gubben redan fixat middag. Börjar bli lite trött på Anammas veganburgare. Missförstå mig inte för jag älskar deras burgare men nu har jag ätit dem så länge att jag vill ha ett alternativ. Behöver vara ledig och frisk tillräcklig länge för att hinna tillaga och fylla frysen med något annat.

Jag fick också en present av Magda. Bara sådär.

- För att du är min mamma, sa Magda.

Oj då! Maja köper kläder till mig och Magda köper smycken.


Tjusigt halsband som jag kommer att ha i morgon.

Efter maten körde vi till mina föräldrar för att hämta jordgubbar och ägg.

Nu börjar perioden när föräldrarna har mer att skörda än de hinner äta upp.

Familjen fick jordgubbar och vaniljglass medan jag fick spraygrädde gjord på ris. Mums!

Äntligen fick jag mitt kaffe. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar