söndag 14 juni 2015

Vegansk biff med lök


Jobbat idag också men fick sluta tidigare. Fanns inte mycket att göra när alla gäster åkt hem, alla saker var omhändertagna, alla förfrågningar besvarade och bokningar bekräftade.

Gubben grillade några korvar till sig och tjejerna. Max är bortrest denna helgen så honom behöver gubben inte tänka på när det gäller mat.
Jag lagade en vegansk variant av biff med lök.
Kryddade inget eftersom sojan är salt. Jag har märkt att jag använder allt mindre kryddor i min mat. Speciellt salt.

150 gram Anamma veganska bitar
1/2 lök
1 dl iMat
2 dl havredryck naturell
1 tsk soja

Stek bitarna.
Strimla löken och stek tillsammans med bitarna.
Tillsätt iMat och havredryck (alternativ vatten).
Blanda i soja och låt allt puttrar några minuter.

Jag serverar med korngryn men ris är väl det mer vanliga. En enkel sallad passade bra till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar