tisdag 2 juni 2015

Kunskap är makt


Idag har jag varit på brukarrevision och efter det var det dags att besöka kansliet för att ordna lite praktiskt.  Än kan jag inte börja jobba på "riktigt". Än kan jag inte ta över arbetsuppgifterna. Men saker som en egen email och snack med kollegor kunde jag gör. 

Trots allt känns det bra och jag tror att saker kommer att trilla på plats. 

Nästa vecka är det dags för överlämningsmöte och dagen efter blir det en hel kontorsdag med möte och workshop.

Under tiden fokuserar jag på sommarjobbet och på att läsa lite böcker jag fått. 

Kunskap ger makt och jag anser att den kunskap som jag kan få genom dessa böcker kan jag inte bara använda i jobbet som brukarrevisor utan också i andra sammanhang.

Idag var jag hemma först och hann fixa middag innan resten av familjen trillade in. 


De fick köttfärssås och spagetti. Själv stekte jag vegankorvar från Anamma och serverade dem med grönsaksresterna från gårdagen. 

I morgon är det sommarjobb och förberedelser inför torsdag och fredag då jag ska försöka sköta allt själv. Undrar hur det kommer att gå. Nåväl, en fot framför den andra. Ett steg i taget. 

2 kommentarer:

  1. Hur orkar du laga olika rätter varje dag? Själv orkar jag knappt laga någon middag. :(
    Kul att få utbilda sig lite för jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som precis tänkte att det inte blivit någon rolig matlagning på länge. Bara massa snabba rätter som går hem och rester. ;-)
      Idag blev det bara korv stroganoff, igen. Men Max bad om det.
      Det är extra kul när det är ämnen man gillar. Att få jobba med sådant man tycker är kul. :-D Kram

      Radera