onsdag 3 juni 2015

Korv Stroganoff och Sweden Rock


Här sitter jag. På scouternas parkering i Norje. Med kaffe, popcorn och "Kommunikation - samspel mellan människor".

Magda,  Wilma och Elina ville lyssna på Lillasyster som spelar ikväll på Swedenrock. Som snäll mamma ställde jag upp.

Igår kväll övningskörde jag i två timmar med Maja på småvägar i bygden. Idag sitter jag parkerad vid rockfestivalen.

Vad gör man inte för sina barn?

Det blev stressigt med maten men jag hann äta.

Familjen fick korv Stroganoff  och ris eftersom Max bett mig laga det.


Själv värmde jag en biff från frysen samt stekte en varm sallad med squash, rödlök och paprika.  Blev tre matlådor till i morgon också.

På jobbet idag har jag suttit och redigerat dokument och uppdaterat felaktigheter i kassasystemet. I morgon är jag själv på förmiddagen och hoppas att jag lyckas hålla ställningarna.  Sysslolös lär jag inte vara. Fick flera uppgifter som jag kan fixa med om inga kunder dyker upp.

Hoppas bara att dagens kalla, blåsiga och regniga väder inte är en föraning om hur sommaren blir. Då blir det raggstrumpor och vantar på. Kansliet var iskallt idag. Bättre rustad i morgon. Kanske min kofta lockar fram solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar