fredag 5 juni 2015

Däbt i njäsan

Jippi!! Näsan och bihålorna är täppta. Halsen känns som om jag har en rasp nerkörd och hostan skräller. Hjärnan står på standby och vägrar starta. Känns som om jag brinner upp inifrån.

Tror faktiskt att jag blivit förkyld. Skräpet som däckade Magda i fem dagar och Max i två har hittat till Lotta.

Nåväl! Jobbdag med snorpapper och handsprit. Halstabletter i väskan och Alvedon i magen.

Det ska mer till än ett virus för att däcka mig.  Efter klockan 17 får jag lov att lämna in.

Tur att Skåne visar sig från sin bästa sida idag. Sol, himmel med lite blått och äntligen ingen blåst att tala om.

Nu ska jag åka till sommarjobbet. Idag väntar nya gäster och utmaningar. Ska ta emot fyra sällskap som ska ut på naturupplevelser i bygden. Ett annat sällskap ska resa hem och ytterligare två ska jag hålla utkik efter. Någonstans i vår bygd finns de. Kanske behöver de assistans.

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar