onsdag 17 juni 2015

Vegan bolognese efter stressande dag



Det var en ganska rörig och stressande dag som började med att när jag skulle betala parkeringsavgiften upptäckte att plånboken inte var i väskan. Maja informerade mig om att den låg hemma på köksbordet. Typiskt när vi hade ett inbokat möte på banken för att ge mig tillgång till jobbets ekonomi. Det är jag som ska sköta ekonomin och utan legitimation skulle allt bli mycket svårare.

Min första tanke var att stressa hem efter att jag varit på brukarrevisionen 9.30-12.15. Mötet skulle inte börja förrän klockan 14.30. Men efter att ha lyssnat på chefen ringde jag och bad Max hjälpa mig.

Är så tacksam för att han och Caroline tog sig tid och körde många mil för att lämna min plånbok.

Hjärtat landade aldrig riktigt i bröstet igen utan satt fast strax under halsgropen.

Efter en sådan dag var det skönt att komma hem till färdiglagad mat. Familjen hade visserligen redan ätit men det gjorde mig inget. Gubben slutar 16 medan jag slutar 17. Sedan har jag 45 minuters bilfärd hem också.

Förutom vanlig köttfärssås och spagetti hade gubben lagat en vegansk till mig.

I morgon har jag en lugnare, hoppas jag, dag på kansliet. Förhoppningsvis med full tillgång till ekonomin så jag kan börja betala räkningar och förbereda löner, reseersättning och utlägg.

Ser fram emot att kunna göra mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar