fredag 19 juni 2015

Blött ute men glatt inne


Idag blev det bara jobb mellan 9 och 14. 12 vågade kanotister skickade jag iväg och ett glatt par kom tillbaka efter en natt i vindskydd.

De flesta är nog med släkt och vänner och firar midsommar. Att solen övergett oss och låtit regnet ösa över oss har nog också skrämt bort några kunder.

Tänk att jag har ett jobb där människor tackar för att de fått komma.

- Jag vaknade i vindskyddet. Det regnade lite och jag lyssnade till alla fåglar som sjöng. Så underbart, berättade idag en ung kvinna som paddlat med sin partner.

- Vi har precis åkt genom Europa med vår husbil. Denna typen av plats är unik. Så vackert.

Jag är så tacksam över mitt sommarjobb som får mig att se på min hemtrakt med nya ögon.

Men jag var trött när jag kom hem. Jag har aldrig någonsin somnat i soffan. Jag som måste ha öronproppar på natten för att inte störas somnade medan gubben dammsög.



Blev bortskämd med vegankorv och nypotatis. Till efterrätt blev det jordgubbar med grädde.



Givetvis var min risgrädde på sprayburk. Spännande och gott.

Min gubbe kan han.

Påminnelse till Lotta: din mage gillar inte nypotatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar