söndag 7 juni 2015

När det inte blir som det skulle


Ibland blir det inte som man planerat men det blir bra ändå. Idag är jag tacksam för min positiva inställa.

Mötet blev hastigt inställt på grund av akut sjukdom men maten var redan hämtad. Vi fick göra det bästa av situationen och Ulrika och jag tog tillfället att fixa lite med föreningen.

När vi tittade bland den beställda maten  visade det sig att det var fel. De portionerna som skulle vara vegetariska fanns inte med. Efter många om och men fick jag tag i cateringfirman som beklagade det inträffade men som inte kunde lösa problemet. Nästa gång skulle vi bli kompenserade.

Därför tog jag saken i egna händer och köpte Ridderhiems Tzay grillatspett. Elak som jag är fakturerade jag cateringfirman för kostnaden. Rätt ska vara rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar