måndag 1 juni 2015

Jobbstart och sommarjobbstart



Så kom då 1 juni och första arbetsdagen på både mitt nya jobb och på mitt sommarjobb. Var inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Troligtvis beror det på att det kaos som jag trodde skulle infinna sig idag med två nya jobb samtidigt liksom kom av sig.

Eftersom den som tidigare gjorde mitt nya jobb inte lämnat över så finns det så här första dagen inget för mig att göra och jag blev uppmanad att ta det piano. Men i morgon kommer jag upp på kontoret och ser om jag kan göra något. Känns lite konstigt att första arbetsdagen sitta hemma. Förhoppningsvis får jag jobba mer timmar nästa vecka.

Mitt sommarjobb började också det försiktigt med en första arbetsdag mellan 14-17. I morgon är jag som sagt först på jobbet som brukarrevisor och sedan upp på kontoret. Därför kommer jag inte att vara på sommarjobbet. Däremot onsdag mellan 12-17.

Smygstart var det men på torsdag drar det igång med 9-17 delvis ensam på sommarjobbet. Får hoppas att jag hunnit lära mig tillräckligt för att inte göra bort mig totalt.

Det känns skönt att äntligen fått ett jobb. Skojar jag. Just nu har jag faktiskt tre jobb. Förutom allt jobb det är att ha en speciell familj.

Vad jag menar är att jag haft så mycket oro över om jag skulle orka jobba, vem som skulle vilja anställa mig med mitt bagage.

Att då hitta en arbetsgivare som ser mitt bagage som en tillgång känns fantastiskt. Hoppas bara att jag kan leva upp till de förväntningar som de har. Ska verkligen gör mitt bästa men utan att offra mig själv på kuppen. Måste hitta en balans.

Ett steg på vägen var att komma hem till dukat bord. Maja och gubben hade gjort hamburgare och coleslaw. Veganska burgare från Anamma till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar