torsdag 18 juni 2015

Jag är trött



Idag tog det hårt på kroppen att jobba men värst var det för knoppen. Vid ett tillfälle var jag nära till att börja gråta. Tog då en paus för att få lite distans och sedan orkade jag ett tag till.
Det är tur att jag kan vända snabbt. Att jag är envis och inte ger upp när jag möter motstånd. Jobbet jag har är just nu lite av ett detektivarbete. Leta efter utbetalningar från flera konto och matcha dem med inbetalningar från andra. Ibland krångligare, ibland lättare.


Idag var det min 11 arbetsdag i sträck. Det återstår 8 till innan jag har en ledig helg. Så går det när man tror man ska orka mer. Tur att jag gillar mina jobb.

Helgen tillbringar jag på kanotuthyrningen. Lite siffror blir det men mest människor som ska vara lediga och behöver hjälp som jag kan ge. Hoppas jag.

Vila hjärnan från detektivarbetet med bokföring. På måndag plockar jag upp miniräknaren och pärmen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar