måndag 21 februari 2011

Fynd på semestern

Mat och matlagning snurrade i mina tankar kring trots att jag hade semester.
Gick in på Åhlens och gjorde några fynd.

Chef´n - skalaren har jag funderat länge på att köpa. Hade en gång lagt den i varukorgen på en hjälpmedelshemsidas webbshop men ansåg att frakten gjorde skalaren alldeles för dyr. När jag nu hittade den på Åhlens blev jag glad.



De dagar min reumatism är elak vid mig är det inte kul att skala potatis. Hoppas att det nu kommer att gå lite lättare.


Inne på Åhlens hittade jag också små pajformer med löstagbar botten. 10 cm i diameter är de. Kunde inte motstå att köpa 6 stycken. Kul att göra små pajer och servera direkt på tallriken. Fungerar också till efterrätter.


1 kommentar:

  1. De där pajformarna ska jag köpa! Suveränt med lösbotten!

    SvaraRadera