torsdag 22 november 2012

Inte nu igen

Du vet en sådan där dag när du aldrig skulle stigit upp. En dag där allt, precis allt, går fel. En sådan dag har jag idag.

Det började bra. Kom upp i tid, åt frukost med Maja och hann köra henne i god tid till tåget. Men sen började det.

Stannade på Maxi och insåg att jag var en halvtimme för tidig. Nåja, se det positivt. Fick en stunds vila i bilen.

När dörrarna öppnades och jag kom in stod det helt still i huvudet. Hade inte en aning om varför jag skulle handla.

Efter att jag träffat på en bekant och fått prata lite lossnade det.

Kom ut med det jag skulle och hittade hem.

En dag där det redan är knökfullt bestämmer jag mig för att göra efterrätt.

Chokladmousse med Daim. Men först förbereda maten.

När jag ska mixa paprikasåsen inser jag att den som plockat ihop mixern sist inte satt i gummiringen. Nåja, då fick jag hela assistenten avtorkad.

Resten av matlagningen flyter på men plötsligt upptäcker jag att den röda paprikan inte kommit med hem från affären. Den finns med på kvittot så jag har scannat den. Nåja, jag hade en röd spetspaprika i kylen.

Så är det dags för efterrätten. Jag hade 50 gram förlite choklad. Äsch? får gå ändå.

Separerar 5 ägg utan problem och står och funderar på om jag hinner stoppa in marängbakning någon gång under kvällen. Plötsligt tappar jag sjätte äggulan i vitan. Nåja, den fiskar jag upp igen. Hm, gulan hade delat sig och gick inte att få upp. Ingen maräng. Nåja, då sparade jag den timmen.

Nu har jag lämnat hemmet och matförberedelsen för besök på bup med Magda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar