fredag 30 november 2012

Nipprig

Går på nålar idag. Det behöver inte betyda något och orsaken kan vara flera men jag är ändå orolig.

Igår vid 10-tiden hade Magda gympa i skolan. Vi hade pratat om att kämpa extra i ämnen som hon är bra i för att kompensera de ämnen där det går lite sämre.
Så på gårdagens gympapass tog hon i ordentligt. Plötsligt började hon må illa och assistenten sa åt henne att gå ner och dricka lite.
Magda går ner och berättar efteråt att plötsligt blev allt svart och sedan var det kräk på golvet.

Min direkta tanke var att hon tagit i för mycket. Gympan var konditionsträning med fokus på magemuskelträning.

Så jag reagerade inte särskilt mycket men fick en olustig känsla i bakhuvudet.

På kvällen var det Öppet hus på ett av de gymnasium som Maja funderar på så hon och jag åkte dit. Magda ville inte med utan skulle vara med två vänner.

Plötsligt ringer hon och säger att alla ljud hade blivit höga, det blev svart och hon visste inte var hon var.

Jag ville bara kasta allt och köra hem men Magda fick hjälp av en kompis hem.

Då blev olustkänslan starkare.

Kan det vara den nya medicinen?

Maja kollar Fass under tiden vi kör hem. Precis som alla mediciner finns det biverkningar på Strattera.

Jag har bett assistenten hålla ett extra öga på henne idag.

Kan vara att hon kämpar hårt denna veckan. Kanske bär hon på något virus. Flera i klassen har varit sjuka denna veckan.

Jag är inte övertygad om att det är medicinen men jag håller koll.

Går på nålar.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna att det går bättre i dag. Usssss.

    kramar
    <3

    SvaraRadera