torsdag 15 november 2012

Majas dörr


På Majas dörr sitter denna skylten. Den är väldigt mycket Maja. Hon vill gärna ha rätt men böjer sig om hon blir överbevisad.
Hon är som jag faktaorienterad men Maja lägger lite mer känslor i. Kanske en mognads fråga eller kanske något som hänger ihop med Majas problematik.

Hon brukar skoja om att hon ska införa diktatur i Sverige.

Fakta är väldigt viktigt. Jag har svårt, väldigt svårt, att bara acceptera något som sägs mig. Jag vill ha fakta och information.

När ett och ett går ihop då kan jag acceptera. Jag har lärt mina barn att aldrig acceptera det någon annan säger utan att själv bilda sig en uppfattning.

En filosofi som är bra i ett samhälle där man sköljs över med ord som sägs vara fakta.

Var kritisk men med ett öppet sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar