fredag 23 november 2012

Jag har fått en Award

Jippi!!! Jag har fått en Award. En utmärkelse. En uppmuntran.

Den kommer från Lingon. Lingon är en helt galen, underbar, kreativ och färgsprakande kvinna som skänker mig många leenden. 

Jag tackar ödmjukast för hennes Award.

Awarden går ut på att man ska svara på några frågor och sen skicka vidare så det gör jag.

Bloggar jag läser och som på olika sätt inspirerar mig är:



Drömresa?
Kap Verde har jag en dröm om att få besöka pågrund av det stabila klimatet. Tror en vinter där hade varit underbart för min värkande kropp.
Mexico och Pompeji vill jag besöka pågrund av historiskt intresse.

Favoritsysselsättning? 
Laga mat och baka. Läsa. Sy. 

Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Är aldrig utloggad på mobilen.

Vad önskar du dig i julklapp?
Firar inte jul. 

Favoritmat på julbordet? 
Har ingen speciell favorit eftersom jag inte äter julbord.

Drömyrke? 
Designer. Författare. Men när en dröm om att få skrota runt i ett antikvariat med café.

Favorittidning/magasin?
Läser inga magasin förutom medlemstidning från Reumatikerförbundet samt Attention.

Favoritplats i Sverige?
Var plats har sin skönhet.

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
MAT!!!

Favoritdesigner? 
Ingen aning.

Vad gör dig glad en måndag?
Inget särskilt. Bryr mig inte så mycket om vad dagen heter.

Vad driver dig att skriva i din blogg varje dag?
Det sporrar mig att hitta nya maträtter att bjuda på. Jag erbjuder både familjen rätterna men även alla dem som läser.
Kan jag sprida information om de olika funktionsnedsättningar som finns i familjen blir jag glad.

Var skull du vilja bo om du fick välja helt fritt?
Någonstans där klimatet är stabilt och vattnet varmt.

Stadstjej eller landsjänta?
Både och.

Vad är din största tillgång enligt dig själv?
Mitt öppna sinne där jag väljer att se människan.

Vad tror du dina vänner skull säga är din största tillgång?
Att jag alltid ställer upp och är en vänlig själ.

Favorit mat?
Allt.

Är du inspirerad av en berömd person?
Jesus. Moder Theresa, Dali Lama, Nelson Mandela. Alla som gör gott mot andra.

Tror du på tankens kraft?
Självklart.

Vart vill du åka på din nästa semester?
Kap Verde

Vad är lyx för dig?
Att vakna utan att ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar