fredag 9 november 2012

Vem är mest uthållig?


Alfons är i trotsåldern. Han är precis som en liten kille som testar hur långt han kan gå innan matte sliter sitt hår.

Alfons vet att köksbordet och diskbänken är förbjudet område men ändå hoppar han upp. Jag tar ner honom och han hoppar upp och jag tar ner honom.

Fy!

Nej!

Nu åkte tidningen fram och jag slog i bordet bakom honom.

Att han vet om att han inte får vara på bordet ser man.

När han tror jag inte ser smyger han upp och gör sig så platt som möjligt bakom blomkrukan.

Hon ser mig inte. Hahaha.

Han tar sats och springer från vardagsrummet och hoppar upp på bordet och fortsätter blixtsnabbt ner på kökssoffan och ner under micron.

Han vet att han inte får och han testar. Lille eländige älskade kattaskrälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar