onsdag 14 november 2012

Sjukstuga


Äntligen har vi hittat en Alvedon som mina tjejer kan svälja. Skönt när vi har sjukstuga.

Magda började igår med att komma hem från skolan med halsont och feber.

Själv har jag varit hängig några dagar och tänkte att hon fått eländet från mig. Men fram på eftermiddagen började hon kräka.

Maja härdade ut men klagade hela kvällen över att hon frös. Imorse låg hon också i feber. Yr, förkyld, huvudvärk och ont i nacken.

Gubben ringde och berättade att han var på väg hem. Han hade ont i nacken och det bubblade i magen.

Gemensamt för oss är den onda nacken. Blir lite nipprig när det är nackont med i bilden. Det var en kille i 13-14-års åldern i byn som dog för några år sedan i meningit. Sådant påverkar ett mammahjärta. Vill ha dem hos mig när de är sjuka. Hålla koll. Inte så att vi springer hos doktorn men jagvill ha dem nära mig.

Idag har jag samlat dem på bottenvåningen.



1 kommentar: