lördag 12 januari 2013

Snabba puckar

Var och tog prover vid 8 på morgonen igår och vid 17 ringde doktorn och berättade resultatet.

Snacka om snabba puckar.

TSH har sjunkit till 13. Ny ordination med 75 mikrogram. Nya prover om fyra veckor.

Tyvärr är han inte kvar på VC då men lovade skriva vår diskussion i min journal.

TSH utan medicin 44. Fyra veckor med 25 mikrogram sjunker TSH till 27. Efter tre månader med 50 mikrogram sjunker TSH till 13.

På rätt väg enligt proverna i alla fall.

Doktorn upprepade samma fråga flera gånger om hur jag mår.

Vet att han inte bara bryr sig om provsvar utan om hur jag faktiskt mår.

Mår bra om jag jämför med när jag slutade med levaxin.

När det gäller mig så är det svårt att veta vad som är vad. Är det sköldkörteln? Är det reumatismen? Är det fibromyalgin?

2 kommentarer:

  1. Förstår hur du menar, är det inte den ena diagnosen som gör sig påmind... så krånglar den andra...

    För mig handlar det i dagsläget om inställning av ny medicin. Medicin mot fibro, ger biverkningar i form av försämring på IBSn. Och tvärtom.

    Min gamle far och jag brukar skämtsamt säga, att det är tur att vi har flera sjukdomar så det blir variation på eländet... ;-)



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur man har flera olika att "skylla" på. ;D

      Biverkningar/försämringar av medicin för en sak är tufft. Därför jag plockade bort relifex. Ville inte äta ytterligare medicin för att kunna äta relifex.

      Radera