torsdag 24 januari 2013

Besiktning och maaatt



Det var jobbigare än jag trodde att köra den lilla gröna till besiktningen.
Har inte kört bilen så många gånger sedan jag körde på vildsvinet.
Byggde upp en känsla av att jag inte skulle få bilen med mig hem.
Förberedde mig på att promenera den långa vägen till bussen.

Men bilen var inte skrotfärdig. Jag fick den med mig hem. Visserligen behöver en spindelled bytas men det är ju inte hela världen.

Hade tänkt gå inom Maxi men efter en snabb runda på Lindex försvann orken. Den rann av mig. Fick sitta på parkeringen och vänta på att jag skulle orka köra hem.

Maja bäddade ner mig i soffan och där blev jag liggandes.

Pizzerian lagar mat. Max och Maja äter kycklingsallad, Magda kycklingrulle och jag Calzone. Orkade faktiskt äta lite mer än halva pizzan.

2 kommentarer:

  1. Hallo där. Skönt det gick hyfsat bra med bilen.
    Musen hittar ni här:
    http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14131&art=10956562

    Hur söt som helst.
    kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vilken häftig sida. Både jag och Maja hittade massor. :D Tack!!!

      Ja, kändes skönt. Spindelled är beställd. Sedan är det lite annat som gubben och Marcus upptäckte. Lika bra få bilen ordentligt fixad när vi nu behöver två.

      Radera