fredag 25 januari 2013

Anemi. Igen

Så ringde doktorn igen. Han ska ha beröm för att han är snabb.

Han trodde sig ha svaret på mina bekymmer. Proverna som togs igår visade att jag hade anemi-blodbrist.

Visst, det förklarar många av mina symtom. Trött, yr, andfådd, hjärtklappning och till och med depression och minnesstörningarna. Men min tanke var:
"Aha, igen! Nu kommer samma visa igen."

Jag har genomgått undersökningar genom hela matspjälkningssystemet och jag har INGA blödningar.

Förra doktorn gav skulden till Relifex som skulle orsaka blödningar i mage och tarmar. Han skrev ut medicin som skulle stärka slemhinnorna så jag kunde fortsätta med medicinen.
Min reaktion blev:
"Aldrig, äter inte en medicin för att kunna äta en annan om det inte är absolut livsnödvändig."
Så jag slutade med Relifex.

Nu står vi tydligen på ruta ett igen. Visste vad doktorn skulle fråga så jag förekom honom.

-Nej, jag har inga rikliga menstrationer. 4 dagar långa. Så det är normalt. Jag hade mens efter jul. Jag lagar mat i gjutjärn och jag äter gröna grönsaker.

Så nu börjar jag med järntabletter igen. Nu börjar det igen. Varför jagar alla läkare symtomen? Varför letar ingen efter grundorsaken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar