torsdag 17 januari 2013

Dödsryckningar

Gubben gjorde det enkelt för sig. Han gjorde ingenting.

Diskmaskinen fungerade inte. Den hade liksom fastnat i ett läge där den bara pumpade ut. När det inte längre fanns vatten i maskinen stod den bara och väste.

Jag diskade upp allt förhand och bad gubben ta en titt på diskmaskinen. Men inte gjorde han det.

Jag struntade i det eftersom jag inte skulle vara hemma. Ville han diska för hand så varsågod.

En av dagarna när vi pratade i telefonen sa han att diskmaskinen levde igen.

-Vad var det som var fel?
-Vet inte. Jag tryckte bara på knappen.

Okej! Var kanske bara ett tillfälligt fel. Skönt, tänkte jag.

Men idag när jag tömmer diskmaskinen märker jag att den inte diskar riktigt.

Gubben berättade att den fortfarande stod och jobbade när han kom ner i morse.

Den gick när han gick och la sig och hade alltså stått på i över sju timmar.

Helt klart är den inte frisk. Det är nog dödsryckningar vi upplever nu.

Om gubben inte tar sig tid att undersöka maskinen i helgen så beställer jag hem en ny.

Orkar inte diska för hand och avskyr disk på diskbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar