måndag 28 januari 2013

Carbonara

Tjoho!!! Här är jag. :D


När mamma är av och ränner blir det snabbmat åt familjen. http://lottasmat.blogspot.se/2012/10/pasta-carbonara.html?m=0

Pasta Carbonara med råkostsallad tackar de inte nej till. Inte Max i alla fall. Efter lasagne kommer carbonara i hans favolista.

Majas tallrik

Även om det är snabblagat är det inte tillräckligt snabbt för gubben hann inte äta. Idag var det hans tur att sitta i byns fritidsgård och vakta barn mellan 17.30-21.00.

Får se till att ungarna inte äter upp all mat. Själv är jag fortfarande mätt efter lunchen.

Hur sjutton fixar folk att äta frukost, lunch, middag och mellanmål? Tog en liten Danonino och ett glas apelsinjuice klockan 6.45. Lunch 11.30 (Lämnade kvar både av hamburgare och pommes. Gigantisk.). Drack en kopp kaffe och åt två finska pinnar en stund efter lunch. 15.30 köpte jag en liten latte som jag drack i bilen hem. Inte en chans jag får ner något. Kanske när gubben kommer hem. Men äta så sent är inte okej.

2 kommentarer:

  1. Hej där, så kul att få "se" dig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl visa vem som gömmer sig bakom kameran. ;D Är ingen linslus precis.

      Radera