måndag 14 januari 2013

Sur busschaufför

Varför är de flesta busschaufförer så irriterade?

Om möjligheten att ladda Jojokort finns på bussen så är det väl deras jobb att ladda mitt kort.

Steg på bussen med ett leende och bad att få ladda mitt kort.

- Hundra eller?
- Nej, 400 tack.

Suck och stön.

Tillslut kan jag hålla fram kortet men då lyser röda lampor och det står SPÄRRAT.

-Spärrat, säger jag. Varför då? Vad betyder det?
-Att det är spärrat.

DÖÖÖÖH!!!!!

-Ska jag makulera de 400?
-Kan du inte sätta in dem på kortet så ja tack.

Suck och stön.

Inte kunde han det. Jag fick lapparna och så bad han mig kontakta resecentrum för att få tillbaka pengarna.

-Ska du ha biljett?
-Ja, jag ska ju åka med.
-Hur ska du betala?
-Jag använder bankkortet. Jojo var ju spärrat.

Inte ett leende. Inte ens en trevlig ton.

Bra början på resan.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är för att vi riktigt ska uppskatta när vi träffar på rätt person på rätt plats, som din "4-veckors" läkare...

    För den stackars busschauffören var uppenbarligen på fel plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett otroligt hälsosamt sätt att se på det.

      Kvinnan på kundcenter var däremot verkligen på rätt plats.

      Radera