tisdag 21 maj 2013

Första träffen med nya klassen

-Mamma, vi måste skynda oss. Jag kommer försent. De sa i skolan att bussen inte väntar. Jag vill inte komma försent.
-Lugn, klockan är bara sju.
-Bussen går 8.00 och nu är klockan 7.01. Jag kommer försent.
-Nej, lugna dig. Det är en hel äggklocka kvar.
-Mamma, jag vill inte komma försent.
-Lugn, jag lovar. Det är en hel äggklocka kvar.

Vilken inre stress det måste ge henne att inte förstå tid.

Magda ska idag åka buss med sin klass till deras nya skola. Där ska de delas upp och träffa sina nya klasser och lärare.

Idag var det Magda som väckte familjen. Helt otroligt. Brukar vara oerhört svårt få upp henne i vanliga fall.

Hoppas verkligen att allt fungerar bra och att Magda får en positiv inställning till sin nya skola, klass och lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar