onsdag 22 maj 2013

Stund med en av favoriterna



Jag orkade inte.

I natt när jag kom hem från jobbet grät jag av smärtan.

Gubben skällde på mig och jag grät en skvätt till.

När jag sedan i morse vid 6 skulle ta mig ur sängen insåg jag att nu är det dags. Dags att erkänna min litenhet.

Så jag ställde in kafeträffen.

Jag orkade inte.

Hittade ork att få tjejerna till skolan, skicka grupputskick till styrelsen och medlemmarna, uppdaterade hemsidan och Facebooksidan.

Tyvärr var föreningens aktivitet inställd.

Efter en cocktail av tabletter kröp jag ner i sängen igen.

Ja, jag föll för medicinmonstret. Jag erkänner att jag stoppade de förhatliga morfinliknande tabletterna i munnen.

Hoppas på liten lindring.

Tillbringar förmiddagen med en av mina favoriter - Tutankhamen.

Joyce Tyldesley som skrivit boken "Tutankhamens förbannelse - Den oändliga historien om en egyptisk kung" höll föreläsning när jag var på utställningen i Malmö.

Skulle gärna vara en av hennes elever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar