torsdag 9 maj 2013

Fläskfilé och kycklinggryta



Ingen speciell lust att stå vid spisen men mat måste jag ha innan jobbet. Tror jag tar med mig och gör som familjen och äter när det blir svalare.

Har inget emot värmen men jag som ytterst sällan har feber tycker att det nästan blir olidligt med både värme innifrån och utifrån. Nåväl ont ska med ont fördrivas.

Passar på att tömma frysen på lite kyckling och fläskfile.

Använder mig av detta receptet snabb fläskfilegryta med dijonsenap och dragon men byter ut dijon mot Jonnys.

Hade tänkt koka potatis till men händerna vill inte hålla i skalaren och gubben grejar i garaget.

Kan inte smaka av eftersom förkylningen tagit mina smaklökar så jag litar på mitt tidigare omdömme i receptet.

Äsch, det blir i alla fall mat. Ingen behöver svälta.

Imorgon lämnar jag familjen för en helg med utbildning i huvudstaden. Hoppas jag vaknar i morgon utan feber och snuva. Livet är lite lättare utan massa extrabörda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar