fredag 31 maj 2013

Skuld

Eftersom jag är en så usel mamma och inte orkar uppfylla alla "måsten" ligger min son och kvider.

Igår fick matlagning göras i byns pizzeria. Hade inte ork att ens försöka ta mig till affären än mindre laga mat.

Max beställde en pizza som han ätit flera gånger innan.

Inte förrän han klagar över kramper i magen slår det mig att han hade hällt sås på pizzan. Sås som inte var laktosfri.

-Men, jag har ju ätit det innan, kvider Max.

Kanske beror det på att jag helt uteslutit mjölk här hemma. Kanske när han får må bra så känner han mer när han inte mår bra.

Visst han är stor och borde tänkt lite men dessa tankarna är nya för oss.

I  juni har han läkartid och jag hoppas vi kan få information och framförallt veta vad Max reagerar på.

Tycker så synd om honom och hoppas hans mage lugnar sig till i eftermiddag. Har tid hos optikern för synundersökning för lämp och till nya glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar