tisdag 28 maj 2013

Sommarprojekt


I år är det dags att måla om huset.

Eftersom varken Max eller Maja fick något sommarjobb har vi erbjudit dem en liten peng om de hjälper till med förarbetet och målningen av hus och garage.

Går egentligen mot mina principer att barnen får pengar för att hjälpa till hemma men gör ett undantag.

Nu kommer min svåra del. Välja färg.

Gubben valde den blå färg vi haft under många år. Även om jag inte gillade den i början så har den växt.

Gubben har hämtat hem färgkartor och jag bläddrar och bläddrar. Vill ju inte välja fel.




Vi har länge pratat om grått men innerst inne vill jag ha det gult.



Fy, vad svårt.

Vilken färg har du på ditt hus? Vilken färg ångrar du att du målade i?

5 kommentarer:

  1. Ta grått :-):-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grått är fint.
      En av grannarna sa till gubben i helgen att han tyckte vårt hus skulle passa i grått.
      Känns lite som om vi härmar eftersom de nya ägarna till ett hus inte långt från vårt har börjat måla sitt röda hus grått.
      Man kanske inte ska känna så. ;D
      Får väl ta antingen mörkare eller ljusare än deras. Och annan färg på knutarna.

      Radera
  2. carina sörensen28 maj 2013 kl. 20:07

    Jag tycker ni ska måla det mörkt grått,det är snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar nog åt det. Men nu har vi diskussioner om knutarna. :D
      Gubben vill ha vita men jag tycker man kan piffa till med annan färg.
      Vita fönster men en annan färg i foder, knutar och dörr.
      Blir nog vitt. Men dörren SKA jag ha i annan färg. Kanske gul ;D

      Radera
  3. carina Sörensen28 maj 2013 kl. 22:03

    Mörkt röd / vinröd brukar vara fint till grått

    SvaraRadera