måndag 27 maj 2013

Tungt paket

Var så arg på mig själv efter att jag köpt Marcus födelsedagspresent.

Tänkte ställa upp och vara snäll eftersom gubben jobbar om dagarna. Eftersom jag ändå skulle till affären så kunde ju jag.

Hade jag kunnat sparka mig själv hårt i röven hade jag gjort det.

Var så glad när jag tillslut fick upp paketen och ner i kundvagnen.

Paketen tog upp nästan hela kundvagnen så varorna fick jag placera runt om.

När jag närmade mig kassan blev jag arg på mig själv igen eftersom det då slog mig att eländet måste ur kundvagnen och in i bilen.

Med många tårar och massa ilska gick det.

Kände att jag behövde lite positivt så jag pausade vid ån.


Finns inget som ger så mycket värme tillbaka som grönska och vatten.


Men nu är jag helt slut.

De varor som måste in i kylskåp har jag ställt in. Resten står på golvet. Jag orkar inte.

Måste vila för sedan blir det in till Kristianstad. Majas glasögon är nu så dåliga att de ramlar sönder. Akuttid hos optikern och hoppas de kan lappa ihop dessa bågarna tills nya kommer.

Hela tiden är det något. Ingen rast och ingen ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar