tisdag 7 maj 2013

Vik hädan virus

Att redan ha autoimmunasjukdomar och sedan drabbas av ett sketet virus tar hårt.

Blir sällan sjuk som förkyld, influensa eller magsjuk.

Men när jag väl drabbas blir jag dundersjuk.

Just nu fryser och svettas jag samtidigt. Näsan rinner och halsen gör ont.

Hoppas rösten håller på jobbet ikväll.

Passar dåligt att bli sjuk just nu. Klart det passar väl aldrig att bli sjuk.

Har massa måsten. Eller snarare ställer jag upp i morgon eftersom jag har samvete och känner mig "tvingad". Tyvärr beror det på att det finns personer som inte tar sitt ansvar.

Jag tycker att jag har tillräckligt av det i min familj med fyra personer som har svårt för att ta ansvar.

Att vara engagerad i en förening där det fungerar på samma sätt är mer än jag orkar.

Jag har gett det två år utan att det blir förändring. Nästa årsmöte får de leta efter annan kassör och någon annan som håller i aktiviteter.

Vet att jag sårar den jag minst vill såra eftersom jag lämnar henne ensam med allt.

Tror faktiskt att hon inte heller blir långvarig.

Det går inte att ge och ge hela tiden.

Jag ger föreningen min helg. Jag ska åka på utbildning för att bli cirkelledare. Det kostar mig tre dagar med min familj som är lediga. Det kostar mig två semesterdagar. Det kostar mig en aktivitet som vi gör varje år sedan barnen var små. Inte minst kommer det att ta massa energi från min redan trötta kropp.

Tycker jag ger tillräckligt och faktiskt så känner jag mig inte särskilt motiverad att åka.

1 kommentar:

  1. Avboka!! Stanna hemma med familjen och tanka dina tömda batterier istället.
    Den största skyldighet du har är mot dig själv.
    Tänker på dig <3 <3 <3

    SvaraRadera