fredag 10 maj 2013

Besviken

Besviken på mig själv för att jag inte stod upp för min åsikt när servitören frågade om maten var god. Ville inte ställa till en scen eller göra någon ledsen men maten var faktiskt inte okej.

Besviken på mitt mjäkande.

De dillkokta potatisen var dränkta i fett och stekta. Okej, det låg lite dill på dem men de var hårda i mitten.

Hollandaisen var en bea och sparrisen var så lättkokt att den nog bara snuddat vid vattnet. Om den ens sett vatten innan den fick några brännmärken ala grill.

Det enda som var bra på tallriken var halva laxen som fått en gnutta salt på sig.

Inte ens citronklyftan såg aptitlig ut.

Detta betalade jag 165 kronor för och sa ja när servitören frågade om det smakade bra.

Jag skulle gått in till kocken och frågat om han behövde hjälp.

Hemska mesiga svenska mentalitet. Skulle behöva ha lite av Carinas råg i ryggen. Inte vara så hemskt rädd för konfrontationer.

Men mina pengar får de aldrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar