måndag 31 mars 2014

Korv Stroganoff



Blev ut på vägarna idag också och när jag äntligen kom hem insåg jag att den vegetariska rätten jag planerat inte skulle hinna bli klar så jag tog till ett snabbt och säkert kort.

Jag trodde det skulle vara sex till middag men vi blev bara tre.

Tur jag inte hade jobb med det jag tänkt.

Får bli en annan dag.


600-800 gram falukorv
1 stor gul lök
2 krm paprikapulver
1/2 - 1 msk senap
1 tsk salt
3 krm svartpeppar
3 msk tomatpuré
1 msk ketchup
1 tsk soja
5 dl grädde eller mjölk+redning


Skala och hacka löken.
Skär korven i strimlor.
Bryn korv och lök.
Tillsätt tomatpuré, ketchup, senap och kryddor.
Häll i grädde eller mjölk och redning.
Koka upp och låt puttra några minuter.


Servera med kokt ris och vitkål.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar